Platå

Når man forsøker å forbedre seg selv, enten det gjelder trening, læring eller livsstilsendringer, kommer man ofte til et punkt hvor det står litt stille. Framgangen er ikke like synlig som i begynnelsen, og man kan miste motivasjonen.

I mitt tilfelle mistet jeg litt piffen etter å ha tatt med meg tre fulle poser med bøker, klær og diverse til Fretex tidlig i januar. Nå har jeg en halvfull pose stående som liksom ikke fyller seg helt av seg selv. Jeg vet at jeg fremdeles har langt flere ting enn jeg trenger (og ønsker), men de sitter godt fast for tiden og rikker seg ikke fra hyllene.

Når man når et slikt platå, mener jeg at man ikke skal prøve å gjøre enda mer av det samme, men heller prøve å gjøre noe annerledes. Jeg kan se i hyller og skap til øynene triller ut uten å finne en eneste ting å putte i posen hvis jeg ikke tenker nytt eller gjør noe på en ny måte.

Løsningen jeg nå prøver ut er å skrive – derfor har jeg begynt denne bloggen. Selv om jeg ikke har mange lesere enda, føler jeg at jeg får bearbeidet en del tanker om minimalisme på en ny måte, og det hjelper meg litt i prosessen. Forhåpentligvis tar det ikke lang tid før skrotet løsner og finner veien ut av leiligheten!

Leave a Reply

