28 før 28

Når man har kommet et stykke på vei i prosessen med å rydde ut er det lett å stagnere. De tingene som helt åpenbart er skrot har forsvunnet, og man må begynne å se på “tvilstilfellene”, gjenstander med sentimental verdi og så videre.

I slike situasjoner der man vet at man vil kvitte seg med mer skrot, men ikke klarer å ta en avgjørelse når man står og skal rydde ut, føler jeg at små mini-utfordringer kan sparke igang prosessen igjen.

Jeg har gitt meg selv en mini-utfordring: Rydd ut 28 ting før 28-årsdagen! Motivasjonen min er at jeg kan møte et nytt år i livet med litt blankere ark.

Men mini-utfordringer kan være så mye, min “28 før 28”-utfordring er bare en av mange måter å utfordre seg selv på. Hva med å finne en ting som kan ryddes ut i hver reklamepause når du ser TV en kveld? (Bonus: Du slipper å se reklame.) Eller hva med å utfordre samboeren til å konkurrere om hvem som finner mest mulig skrot på ti minutter? Her er det bare kreativiteten som setter grenser. Det handler om å ha det gøy og finne gnisten igjen, så man kommer i mål og får det oversiktlige og ryddige hjemmet man ønsker og det pusterommet man trenger.

Leave a Reply

