Ting jeg klarer meg uten 1

Til motivasjon for meg selv og forhåpentligvis til inspirasjon for andre, lanserer jeg nå spalten “Ting jeg klarer meg uten”. Her vil jeg presentere ting jeg klarer meg uten og ikke minst forsøke å forklare hvorfor.

Jeg klarer meg veldig fint uten hvitløkspresse. En hvitløkspresse kan i utgangspunktet bare brukes til en ting – å presse hvitløk.

I stedet for å bruke plassen i kjøkkenskuffene på ting som bare har en funksjon, velger jeg å hakke hvitløken min med multiverktøyet som jeg kaller kjøkkenkniv og som jeg uansett må ha for å hakke og skjære annen mat. Det tar kanskje noen få sekunder mer å bruke kniv, men den tiden sparer jeg på å ikke måtte pirke hvitløksrester ut av hvitløkspressen etterpå.

I samme kategori kan man forresten legge til eggedeler. Kniven gjør jobben der også!

One thought on “Ting jeg klarer meg uten 1

  1. Pingback: Minimalisme i praksis | Miniflyt

Leave a Reply

