Meld meg av!

Jeg har meldt meg av til sammen seks nyhetsbrev denne uka, og det føles godt!

Mye av grunnen til at jeg har meldt meg på så mange ulike nyhetsbrev i utgangspunktet er nok frykten for å gå glipp av noe, eller at jeg har tenkt at det kan være greit å “følge litt med”. Men jeg leser jo aldri noe særlig av disse e-postene, de slettes ofte uåpnet og i beste fall leser jeg overskriftene. De er jo masseutsendelser, og da treffer de sjelden blink hos alle. Hvor mye skal man orke å kikke gjennom før man finner informasjon som er spennende og relevant?

Det at jeg har vært påmeldt så mange nyhetsbrev har nok også bidratt til at jeg har opplevd dem som irriterende, selv om jeg ikke misliker avsenderen. Men nå har jeg ryddet litt i kaoset, og de få nyhetsbrevene jeg har valgt å fortsette å motta framover vil kanskje bli lest grundigere og med større interesse enn om de bare hadde druknet i resten. Man kan ikke følge med på alt, og når man tør å prioritere er kanskje sjansen paradoksalt nok større for at man faktisk får med seg noe nyttig?

Leave a Reply

