Minimalistisk barnebursdag?

Da vi arrangerte vår første barnebursdag i helgen var det lite minimalistisk over det. Pynt og mat og alt var i overflod, og vi hadde det veldig gøy. Jeg hadde laget girlander ukesvis i forveien og jeg har bakt og herjet til den store gullmedaljen i to dager. Heldigvis er det ikke bursdag hver dag! 😉

barnebursdag

Men etterhvert som barnet vokser til og begynner i barnehage og på skole og kanskje får søsken, kan det fort bli litt mye bursdagsstyr i løpet av året. Jeg må innrømme at jeg faktisk har begynt å grue meg litt allerede, men i BT i dag leste jeg om noen som har funnet en ordning det går an å leve med. Med felles feiring for alle som har bursdag samme måned og kun en gave til hvert bursdagsbarn er det gjennomførbart å feire alle bursdagsbarna også når klassene er veldig store. Kjøpepresset blir vel også noe redusert med denne ordningen. Noe å foreslå på framtidige foreldremøter?

4 thoughts on “Minimalistisk barnebursdag?

  1. Heisann! Var det dere som var omtalt i Stella? Jeg er også minimalist, bor i Bergen, og synes det er utrolig gøy å se at det finnes flere av oss. 😀

  2. Hei! Ja, det er oss – jeg har ikke sett artikkelen selv enda, så nå lurer jeg veldig på hvor du fant bladet, hehe! Håper du vil dele noen av erfaringene dine også, jeg vil gjerne høre mer om hvordan andre går frem. 🙂

  3. Fikk bladet inn på pulten på jobben ved en tilfeldighet – du kan gjerne arve bladet av meg hvis du vil. 🙂
    Jeg oppdaget minimalisme i 2007, ifb.med samlivsbrudd og flytting. Jeg har vel egentlig alltid vært veldig opptatt av orden, og lite opptatt av materielle goder. Trives best når jeg har full oversikt over alt jeg eier, og jobber stadig med å sortere bort ting jeg ikke bruker. Jeg har fulgt de største minimalist-bloggene hele veien, og fikk i begynnelsen mange gode tips fra Unclutterer. Den største utfordringen jeg har er at jeg også har mann og barn, med alt det medfører av elektronikk og leker…
    Jeg skriver gjerne et gjesteinnlegg til bloggen om du vil? 🙂

  4. Nå kom bladet i posten her også, så jeg har ordnet meg! Ja, dette med mann og barn kan være en utfordring i et minimalisme-perspektiv, men jeg prøver å fokusere på “mine ting”, og ikke gremme meg for mye over andres (sk)rot. 😉 Skriv gjerne et gjesteinnlegg, det hadde vært morsomt! 🙂

Leave a Reply

