Å reise lett

Det er kanskje den største minimalist-klisjéen av alle, men jeg følte meg faktisk veldig fri da jeg reiste en langhelg til Berlin med jobben uten å pakke koffert. En weekend-bag rommet alt jeg trengte, og det var luft i toppen av bagen.

Jeg reiste med et klesskift for lite, men tok med en liten enkeltpakke med vaskepulver for håndvask (som tar mye mindre plass enn et klesskift) og fikk “resirkulert” det ene klesskiftet. Klær tørker fort når man ruller de i håndklær og vrir de opp etter vask, så det gikk knirkefritt.

Ikke shoppet jeg heller, med unntak av en hårbørste første dagen (jeg hadde glemt hårbørsten hjemme) og lipgloss og deo på veien hjem (jeg var snart tom for begge deler).

Men jeg savnet ingenting. Det ble både faglig og ikke-faglig påfyll så det monnet, og jeg koste meg godt. Er det ikke det som teller? Jeg er i alle fall glad for at jeg vandret gatelangs i fineværet og gikk på museer, ikke på kjøpesenter.

Image

2 thoughts on “Å reise lett

    • Takk! Jeg øver meg stadig på å leve med mindre, så det var kjekt å prøve en mer minimalistisk storby-tur. Det eneste jeg ikke fikk til var det med å huske hårbørsten – nå ligger erstatningsbørsten i skuffa på jobb :p

Leave a Reply

